הטרדות במדיה החברתית הן איום ממשי. כך תוכלו להתגונן.

כמעט אין מחלוקת על כך שהתכסות בגלימת האנונימיות ומיקרופון גדול מאוד מוציאים את הרע ביותר מאנשים מסוימים. כיום, הדבר נכון במיוחד לגבי המדיה החברתית. הטרדה באינטרנט והודעות שטנה נמצאות במגמת צמיחה, והן היבט אבטחה שנעשה יותר ויותר חשוב מבחינת כל מי שמשתמש היום במדיה חברתית. למעשה, 40% ממשתמשי האינטרנט מדווחים שחוו באופן אישי הטרדה באינטרנט.

הטרדה ברשת גבתה מחיר גם מידוענים ואישי ציבור, שחלקם התנתקו לתמיד מפלטפורמות חברתיות. ובעוד שרבות מהפלטפורמות האלו נוקטות עמדה נגד הטרדות, עדיין יש הרבה מאוד מה לעשות בתור אדם פרטי כדי להישאר מוגן. למעשה, יש הרבה דברים שאפשר לעשות כדי למנוע הטרדה באינטרנט ולהיאבק בה.

מכאן מתחילים:

הגנו על החשבונות שלכם.

אבטחת החשבונות צריכה להימצא במקום גבוה בסדר העדיפויות שלכם, של האנשים שאתם אוהבים ושל כל אחד אחר: במיוחד בתקופות שבהן מישהו מכם סובל מהטרדה. יש להגן על כל אחד מהחשבונות באמצעות ססמה מורכבת, באורך של שמונה תווים לפחות, שכוללת ספרות, אותיות רישיות וקטנות וסמלים, וכן אימות כפול.

אימות כפול חשוב במיוחד כאשר מדובר באבטחת חשבונות. הסיבה לכך פשוטה: מטרידים רבים הם בעלי הבנה טכנולוגית, והם נהנים מההשתלטות על חשבונו של הקורבן ולכתוב בשמו הערות תוקפניות שיטביעו חותם באופן בלתי-הפיך, כדי לפגוע במוניטין שלו.

אימות כפול מונע זאת, כי הוא דורש מהמשתמש: א. לדעת מהם הססמה ושם המשתמש של החשבון; ב. להוכיח שהוא אכן האדם שהוא טוען שהוא, על ידי שימוש במשהו שנמצא רק ברשותו של המשתמש האמיתי. במקרים רבים המשמעות היא שירות ששולח הודעה לטלפון החכם של המשתמש האמיתי, שצריך להשתמש בה כדי לאמת את זהותו.

זה נכון: אימות כפול יכול להישמע מעיק וגוזל-זמן, אבל הוא הרבה פחות מעיק וגוזל-זמן מאשר תיקון של פגיעה במוניטין.

שימו לב מי עוקב אחריכם, וחסמו מטרידים.

גם בפייסבוק וגם בטוויטר יש אפשרויות פרטיות רובוסטיות, שמאפשרות לכם להגדיר מי יורשה לצפות בחשבון, הפרסומים והמידע שלכם.

בטוויטר, מומלץ לנעול את החשבון. הדבר מאפשר לכם לאשר באופן ספציפי מי יוכל לעקוב אחריכם ולצפות בפרסומים שלכם. ניתן גם לחסום מטרידים בטוויטר על ידי לחיצה על סמל גלגל השיניים בפרופיל של התוקף ובחירה ב”חסום”. טוויטר מספקת כאן המלצות נוספות לגבי הפרטיות.

בפייסבוק מוצעות אפשרויות פרטיות דומות. ניתן להגביל את התכנים שמשתמשים יוכלו לראות, לחסום מטרידים ולדווח על התנהגות לא חוקית (והטרדה אינה חוקית). ניתן לקרוא כאן את אפשרויות הפרטיות המוצעות על ידי פייסבוק, וללמוד כיצד להישאר מוגנים מפני הטרדה באינטרנט כאן.

הגבילו את התכנים שאתם משתפים באינטרנט.

הגבילו את כמות המידע שאתם משתפים לגבי עצמכם באתרי אינטרנט של מדיה חברתית. לא רצוי לשתף בפרסומים כתובות, מספרי טלפון ומיקומים או לכלול אותם בתיאורים ביוגרפיים. תוקפים יכולים להשתמש במידע מסוג זה כדי לשלוח איומים בדויים, ובמקרים מסוימים, לזייף פשעים על מנת לגרום לתגובה של המשטרה. טכניקה זו מכונה “הצלפה” (swatting), והיא בעלת השלכות כבדות למדי. פרטים נוספים לגבי איום זה מופיעים כאן, ניתן לקרוא עדות של כתב לגבי ההצלפה שחווה כאן.

אל תלחצו על קישורים, אל תפתחו הודעות ואל תקיימו אינטראקציה עם מטרידים.

אם אתם משמשים מטרה להטרדה, אתם עלולים להתפתות להגיב. אל תעשו זאת. אל תקיימו שום סוג של אינטראקציה עם מטרידים. זה לא רק ימריץ אותם, זה גם עלול להעניק להם הזדמנות לבצע מתקפה קיברנטית ולגרום לכם בזדון ללחוץ על קישור או לפתוח קובץ. אנו מכנים זאת “מתקפת דיוג“, והיא מאוד נפוצה (ולעתים קרובות גם מאוד יעילה).

במקום זאת, ידעו את החברים והמשפחה על כך שנפלתם קורבן למסע הטרדות, ושאתם מתכננים להימנע לזמן מה מלהגיב על הודעות מקוונות. ודאו שבמכשירים שלכם קיים פתרון אבטחה מקיף, וגלו תמיד חשד בריא כלפי אנשי קשר לא רצויים או לא מורשים: במיוחד מחשבונות של אנשים המתחזים לבני-משפחה או לאנשים אחרים שאתם נותנים בהם אמון.

דווחו על הטרדה לבעלי האתר. כיום, ברוב אתרי האינטרנט הראשיים של המדיה החברתית קיימים כלים שניתן להשתמש בהם בקלות כדי לדווח על הטרדה או על דרכים אחרות של ניצול לרעה. השתמשו בהם (הכלי של טוויטר נמצא כאן. השיטות של פייסבוק מפורטות כאן). על כל פנים, אתרי אינטרנט מסוימים פשוט קטנים מכדי לאפשר שימוש בכלי דיווח מורכבים. במקרה זה, צרו קשר עם מנהל פורום או שלחו לשירות הודעת דוא”ל. היעזרו לצורך כך בפרטי הקשר של השירות, שנמצאים בדרך כלל בתחתית דף האינטרנט של האתר.

דווחו על הטרדה לרשויות. במקרים רבים, הטרדה היא מעשה לא חוקי. מתקפות מתמשכות במדיה החברתית הן ללא ספק בלתי-חוקיות. לקורבנות יש כלים להשתמש בהם, מההיבט המשפטי. אם אתם מרגישים שמסע הטרדות עבר את הגבול והדבר גורם לכם לחשוש לבטיחותכם, זה הזמן ליצור קשר עם הרשויות.

במקרים רבים, המשמעות היא הגשת תלונה ל-Internet Crime Complaint Center‏ (IC3) (בארה”ב) או בתחנת המשטרה המקומית. IC3 פועלת בשיתוף רשויות חוק אחרות כדי לנטר התנהגות פושעת באינטרנט ולעצור את הפושעים. בדרך כלל, למחלקות השונות של המשטרה המקומית יש אתרי אינטרנט משלהם שגם בהם ניתן להשתמש לצורך ההגשה של תלונות. ראוי לציין: ללא תלות באופן ההגשה של דוח, יהיה עליכם להחזיק בהוכחה להטרדה. הפיקו צילומי מסך של הכול, והגישו אותם יחד עם התלונה.

אינכם צריכים לגלות סובלנות כלפי הטרדה או להתייחס אליה כאל דבר רגיל בשום שלב לאורך החיים המקוונים שלכם. ביכולתכם להיאבק בהטרדה באינטרנט, ולעזור לשים לה סוף, על ידי נקיטת הצעדים שתוארו למעלה. הצטרפו ליוזמת ה-Hack Harassment. שלנו.

וכמובן, הישארו מעודכנים באיומי האבטחה העדכניים על צרכנים ומכשירים ניידים: עקבו אחריי ואחרי@IntelSec_Homeבטוויטר, וסמנו ‘אהבתי’ בדף הפייסבוק שלנו.

{"metadata":{"id":"bbcbb880-690a-4c8a-8b00-26eeff6ae3ad","version":"1.0","ep":"ta","lang":"he-il","original-url":"https://blogs.mcafee.com/consumer/social-media-harassment-threat/","author":"Gary Davis","author-page":"https://blogs.mcafee.com/author/gary-davis/","category":"Consumer Threat Notices","draft":"true","authordetail":"Gary Davis is Chief Consumer Security Evangelist. Through a consumer lens, he works closely with internal teams to drive strategic alignment of products with the needs of the security space. Gary also oversees Intel Security online safety education to educate businesses and consumers by distilling complex security topics into easily understandable and actionable advice. During his 5+ years at Intel Security, he has held leadership roles in the consumer and enterprise divisions where he has helped shape various product portfolios and strategic direction along with advocating for cybersecurity education. Gary has appeared on multiple business, security and consumer lifestyle broadcast outlets, including CBS News, CNBC, FOX News, Bloomberg, WSJ MoneyBeat and several Bay Area television stations; and quoted in the New York Times, the Wall Street Journal, USA Today, Money Magazine, CNN, Forbes, TIME Magazine, LA Times, Huffington Post, MSNBC, PC Magazine, CNET, CSO Magazine, and PC World. He is a sought-after speaker discussing the state of and trends in digital security. Prior to joining McAfee, he held senior management positions for more than 15 years in technology companies. Gary served on the board of directors of the National Cyber Security Alliance (NCSA).","feedimageurl":"https://securingtomorrow.mcafee.com/wp-content/uploads/social-media-harassment-threat.jpg"}}

The post הטרדות במדיה החברתית הן איום ממשי. כך תוכלו להתגונן. appeared first on McAfee Blogs.

Read more: הטרדות במדיה החברתית הן איום ממשי. כך תוכלו להתגונן.

Story added 10. November 2016, content source with full text you can find at link above.